Kilka wskazówek na temat reklamowania własnej działalności w sieci.

Prowadzisz niewielką firmę i stale słyszysz, że musisz być obecny w Internecie, lecz czujesz się zagubiony wśród wielu niezrozumiałych nazw?
Słyszysz pojęcia segmentacja, planer sw kluczowych, mem, lecz nie masz odwagi pytać o co biega, co to jest mem?
Ten artykuł ma za zadanie omówić kluczowe pojęcia związane z marketingiem sieciowym.

A zatem po kolei: co to jest mem?

marketing

Autor: sxc.hu
Źródło: http://sxc.hu

To po prostu forma informacji, jaka może przybierać różne formy: obrazka, filmiku, hasła, zdania czy tylko słowa (alterWEB). Ważne jest, aby był on popularny w sieci oraz, by użytkownicy pragnęli go sobie pokazywać i udostępniać. Memy są wykorzystywane także w reklamie. Wyobraź sobie, iż uda ci się stworzyć przekaz, który za darmo będzie rozpowszechniony w sieci. Brzmi kusząco? Aby to osiągnąć, prócz kreatywności, poczucia humoru należy utrafić w gust grupy docelowej. Czy masz wiedzę jak to robić? Na ratunek przyjdzie nam segmentacja rynku np. segmentacja. To podział na grupy konsumentów, jacy są w miarę tacy sami pod rozmaitymi względami i wykazują takie same zainteresowanie odnośnie zakupów. Brzmi to może niezrozumiale, ale nawet prowadząc mały punkt usług po jakimś czasie załapiesz, że twoi klienci to głównie na przykład panie po 40 roku życia, średnio zamożne, ale dbające o siebie i to jest właśnie grupa docelowa.

Na pewno słyszałeś również o potencji, którą w reklamie mają wyszukiwarki internetowe. Sukcesem są w tym wypadku słowa kluczowe, które wprowadzane są przez potencjalnych klientów do wyszukiwarki, w celu znalezienia konkretnych informacji, produktów lub usług.

Te frazy warto umieszczać na swojej witrynie, w tekstach na blogu, by powodować konieczny ruch w sieci. Ale tutaj uwaga – złe dobieranie słów kluczowych oznacza stratę naszego zaangażowania i brak prawidłowych rezultatów. Skąd zatem wiedzieć, jakie słowa powinny być użyte?
Z pomocą może nam przyjść planer sw kluczowych – nieodpłatne narzędzie od Google. By zdobyć do niego dostęp wystarczy otworzyć konto na Gmail.

Jeśli dowiesz się o posiadającej interesującą Ciebie treść nowej stronie, to w pierwszej kolejności zweryfikuj info odnośnie źródeł, z których pobiera ona informacje.

Po wejściu w planer sw kluczowych (zobacz; planer sw kluczowych) pojawi się wyszukiwarka, w którą piszemy hasło interesujące nas ze względu na prowadzoną działalność, a dostaniemy podpowiedzi haseł pasujących. Później możemy skontrolować jakie są szanse na jego wypozycjonowanie.
Choć z początku może ci się
wydawać, że jest to bardzo trudne. Trzeba jednak uwierzyć, iż jest to narzędzie, którego używania możesz się nauczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*